En underbar långhelg

Måndag och tisdag avklarade. Eller, gillar inte att säga avklarade egentligen för tycker inte man ska bara gå och vänta på helgerna hela tiden. Finns ju mycket fint i vardagen också, håller ni inte med?

Jaja nog om det. I torsdags så var det röd dag vilket betyder att vi är lediga, så jag och Johannes hade tagit ledigt för att ha långhelg.

Väska - Nelly, topp - Nelly

I torsdags så åkte vi på en liten utflykt till Motala, Johannes och hans pappa har en båt där som dom håller på att köra hem hit så vi rensade den på lite grejer. Sen tog vi en promenad längs vattnet där, det låg sååå fina hus där. Drömde oss bort lite, alltid kul! Sen tog vi en lunch på bryggan precis vid Vättern i solen, så jäkla skönt var det. På eftermiddagen så tog vi en glass. Spenderade hela dagen i solen vid vattnet, det var verkligen så skönt.

Så i fredags när vi vaknat, käkat frulle osv så åkte vi till Göteborg för att sova en natt på Sankt Jörgen Park. Vi bokade bara spa, övernattning, middag och så frukostbuffé, så vi tänkte att det var liksom pool, bubbelpool, bastu och hela köret. Men vi hittade bara en pool utomhus och en pool inomhus så vi tänkte att that's it liksom. Så på fredagen så badade vi massor bara, älskar det dock, tycker det är så skönt och avslappnande.

På kvällen så gjorde vi oss iordning för middag, det var torsk med någon sås och potatis. Det var gott men väldigt smaklöst tyvärr. Sen vad vi hade fattat det som när vi var inne och läste på hemsidan så skulle det finnas 3 olika varmrätter (förrätter och efterrätter också) att välja på, men väl där så var det förbestämt redan. Menmen, det slank ner och man blev mätt iallafall! Tog även efterrätt och den var sååå god, det var rabarberkompott med vaniljglass och vit choklad-kross. Efter maten så gick vi upp till vårt rum och kollade TV en stund innan vi somnade gott.

På morgonen gick vi upp runt halv 9 för att käka frukost. De hade fortfarande frukostbuffé vilket var väldigt nice, men vi blev ombedda kvällen innan att ta handsprit som fanns på plats när man gick in + ut ur restaurangen, samt att inte vara för många vid buffen samtidigt så vi höll avstånd och vi satt en bra bit ifrån de andra borden.

Frukosten var verkligen jättegod. Den orange juicen var gjord på hallon, jordgubb, äpple och apelsin tror jag, så god. Också jävligt got avokadoröra och skagenröra.

Efter frukosten så gick vi ner och skulle vara i spat ett par timmar till innan utcheckning. Då frågade vi om det inte fanns någon bastu för vi tyckte det var skumt haha, eller Johannes frågade. Då sa hon i receptionen där att vi får det när vi har får sparitual, men vi hade ju inte bokat något sånt. Och tror hon tyckte lite synd om oss och att vi var gulliga typ när vi stod där som två frågetecken, så hon gav oss varsitt band (typ som kortet man har till gymmet) att komma in genom dom dörrarna med, så sa hon "så ni kan njuta fullt ut", så vi fick gå in där ändå. Jättegulligt och snällt av henne, och väldigt skönt att basta såklart<3

När vi kom hem så tog vi det lugnt en stund innan J åkte in till stan för att fira en kompis. Jag blev kvar hemma i soffan, kollade lite Youtube innan jag gick och la mig ganska tidigt. Somnade dock inte förrens runt 2, har så svårt att somna när jag är ensam hemma...

I söndags var vi riktigt lata. Jag blev sugen på att spela Xbox från ingenstans haha efter att Andrea Norrman lagt ut på sin minsta att hon ville ha tips på roliga spel man kan spela ihop. Hon fick ett tips, "Overcooked", som hon sedan testade och tyckte var skitkul. Så jag satt i flera timmar och googlade hur man köper och laddar ner spel haha. När jag väl hittade och laddade ner så laddar jag ner till Xbox One. Vi har Xbox 360........ :) :) :) Haha och det spelet fanns inte till 360 så blev inget jävla spelande sen.

MEN vi hade en mysig söndag ändå, låg verkligen bara i soffan. Vi gick ut en sväng bara när vi skulle köpa mat, då blev det pizza för jag orkade inte ens ställa mig och laga käk.. Ibland har man såna latar dagar och det är ju helt okej!